הבחירות בפייסבוק – יום אחד לפני

יום אחד לפני הבחירות לכנס ואני ממשיך לעקוב אחר פעילות המפלגות בפייסבוק. שתי המפלגות הפעילות ביותר הן "יש עתיד" של יאיר לפיד ו"הבית היהודי" של נפתלי בנט. שתי המפלגות האלה נוהגות בצורה דומה מאד (יש להן את אותו משרד פרסום?) שתיהן מפעילות קמפיינים ממומנים ושתיהן מפעילות את דף הפייסבוק של המועמד בצורה זהה לדף המפלגה.

הגרף הבא למשל משווה את ויראליות המסרים (לא את רמת הפעילות הכללית).

ציון ויראליות למפלגות

ציון ויראליות למפלגות

העמודות באדום ברקע – בתחילת ינואר, בוורוד בחזית – היום.
(ש"ס ו"התנועה" בכחול – פועלים בדפים עם מספר אוהדים קטן מכדי לבסס סטטיסטיקה)

ציון הויראליות הוא ציון המראה עד כמה המסרים מועברים הלאה על ידי הגולשים. ניתן לראות שויראליות מסרי הליכוד השתפרה מאד (גם בזכות קמפיין ממומן מאסיבי), המסרים של "ארץ חדשה" עדיין מאד ויראליים אבל הולכים ונשחקים.

בחודש האחרון מפלגת "הבית היהודי" מצליחה יותר מ"יש עתיד". למרות שמספר הלייקים שלהם לפני חודש היה דומה, "הבית היהודי" הצליחה לגייס יותר לייקים חדשים, והויראליות של המסרים שלהם כפול מזה של "יש עתיד".

* הגרף למעלה הוא בקושי רבע מהתמונה המלאה. צריך לזכור שהמפלגות פעילות גם בדפי המועמדים (אני עוקב גם אחריהם) ובעוד מקומות. התמונה המלאה כוללת לא רק השוואת ויראליות אלא גם נפח פעילות כללית. "ארץ חדשה" למשל מאד פועלת בצורה מאד ויראלית אבל בנפח קטן.

מאחר ואני יושב כאן על הספסל, אני אחכה לאחרי הבחירות לנסות ולהפיק את המסקנות המלאות.