מרקום B2B ומדידה ב 15 דקות

מה הדבר הכי חשוב או שימושי שאני יכול להעביר למנהלות מרקום בתחום B2B?

הזמינו אותי להיות בין הדוברים בכנס השנתי למנהלי שיווק ומרקום ושמו אותי בסד דחוק של זמנים. יש לי 15 דקות בערך להעביר לקהל מסר… אז מה באמת הדבר הכי חשוב או שימושי שאני יכול להעביר למנהלות מרקום ושיווק B2B?

אני חייב להגיד שהתלבטתי לא מעט. דווקא בתור אנליסט אני יודע שאין תרופת פלא שמתאימה לכל אחד, איזה סוג של כפתור חדש שיעיף את החברה להנפקה מאושרת בנסד"ק. מהניסיון שלי עם לקוחות אני יודע שלמרות הדמיון הרב והאפשרות ללמוד מאחד לשני, כל לקוח הוא טיפונת שונה, אין חליפה אחת שמתאימה לכולם.
אז מה? … שאני אבוא ואספר לכן תובנות פייסבוק עמוקות? על היתרונות בשיווק וידאו? טרנדים באפליקציות סלולר? לכל אלה יש את המומחים האחרים. בכל מקרה מנהלות מרקום כבר שורקות את הנושאים האלה בעיניים עצומות.
גם ללכת ולדבר על ה Big Data ותחום האנליזות כולו לא נראה לי מתאים.

החלטתי לבוא מהכיוון השני, במקום לספר על הקצה הגבוה של תחום המדידות והאנליזה, אני אבוא מלמטה. המטרה שלי בהרצאה הקצרצרה היא לתת כלי שימושי. אני אשכרה מתכנן ללמד משהו שתוכלו לממש בעצמכן באקסל (וגם לתת לכן אקסל מתאים).

אני מכוון לנקודה הכואבת בזמן האחרון לכל מנהלות המרקום – אימת ה ROI.

"ה ROI של ה PPC טוב יותר מכל דבר אחר!" טוען מנהל הקמפיין של משרד הפרסום ומשאיר אותך מנהלת המרקום בלי תחמושת. מה את יכולה להגיד? יושבים מסביב לשולחן אנשי הפרסום, השיווק ומנהל החברה ואת מנסה לשכנע שפעילות פייסבוק חשובה, שצריך קטלוג חדש ושהתערוכה גם היא נדרשת…

אבל מה ה ROI של קטלוג? של דף פייסבוק? של תערוכה? של פרסומת טלוויזיה, שילוט חוצות, פגישות אישיות, שיחות טלפון, כנס לקוחות…?

את יושבת בשולחן מול האמ"ג והוא מסתכל ומחכה. האמ"ג הם ראשי התיבות של "איש עם משכורת גבוהה". האמ"ג הוא זה שיקבע איך יחולק התקציב ונראה כרגע שהוא הולך לחתוך לך את הכנס ולהעביר את הכסף ל PPC. אם זה לא מספיק, האמ"ג בדיוק חזר מטיסה מארצות הברית והיה לו יותר מדי זמן פנוי. הוא הסתכל על הבת שלו שהצטרפה משום מה וראה אותה כל הטיסה מקשקשת בפייסבוק… זה נראה לו טמטום מוחלט של בנות 12.

"אפשר למדוד הכל!" אני אמור לצעוק עכשיו. "אפשר למדוד גם ROI של קידום אתר, תוכן וידאו, פייסבוק, תערוכה…" כן, אפשר אבל קשה. יותר מדי קשה ומורכב מכדי שמנהלת מרקום תוכל לממש את זה בעצמה. אז מה עושים?

אני הולך להציג לכן דרך מדידה חליפית ל ROI. קשה מאד עד בלתי אפשרי למדוד ROI של מהלכי מיתוג (אם מישהו מתנגד לקביעה הזו, אני מבקש לראות חישוב ROI של שילוט חוצות). אבל זה בסדר, העובדה שלא ניתן למדוד ROI לא אומרת שלא נוכל לבוא עם מדד אחר, פשוט יותר, שייתן אפשרות להתמודד על התקציב מול ה PPC.

כי הרי מה אנחנו בסך הכל רוצים ממדד? שיהיה איכותי (כלומר קשור להצלחת החברה) ושיהיה קל למדידה. מה עוזר לי ציון ROI מדויק אם עולה לי 5000 דולר רק להפיק אותו בכל חודש?

וזה מה שאני הולך לדבר עליו בכנס.

אני אסביר איך בונים בצורה פשוטה ציון KPI שיווקי. בצורה פשוטה כזו שכל אחת תוכל לבנות לעצמה את זה. גם עבור באנרים ברשת וגם עבור תערוכה, אותה שיטה, אותו אקסל.

"התערוכה החדשה אמורה לתת 5000 נקודות KPI וזה יעלה לנו רק  5.3 דולר לנקודה, זה לגמרי בתחום הכדאיות. אני רוצה להעביר לטובת התערוכה את התקציב של הבאנרים. מדדנו וגילינו שהם עולים לנו 12 דולר לנקודה."

"אווווו" חושב לעצמו האמ"ג, "זה נשמע ממש מרשים! הבחורה בטח עובדת שנים על זה. איזה שליטה במספרים, זה נורא מסובך!"
"אוקי, בסדר." אומר האמ"ג בקול. "אבל אני רוצה לקבל את הציון הסופי לאחר התערוכה", הוא חייב להוסיף את המילה האחרונה.

נשמע מסובך? מורכב? יופי. אני יכול להסביר את זה בעשר דקות. אני הולך לתת לכן את הבד והמספריים (השיטה והאקסל), אתן תתאימו את החליפה למה שמתאים לחברה ולכן. זה לא באמת מורכב ואני פנוי לענות לשאלות.

למי שמעוניין – הנה הפרטים על הכנס. קליק כאן להרשמה.

כנס B2B Insights