מה זה Q42 ?

מה זה Q42 ולמה האתר הזה נקרא כך?

Q42 הוא שם שנובע מהסלוגן של האתר "לשאול את השאלה הנכונה". וכמובן מהערצה לסופר דאגלס אדאמס. מסיבה זו גם נקרא הבלוג הטכני שלי מדריך הטרמפיסט לאינטרנט. אם אתם כמוני גיקים של מחשבים ומתמטיקה, אתם לא צריכים שום הסבר נוסף. לכל השאר, הקטע הבא הוא במקום הסבר.

השאלה היא: "החיים, היקום וכל השאר".

השאלה והתשובה לקוחות מהספר "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה", הספר הראשון ב"טרילוגיה של חמישה ספרים" של דאגלס אדמס. התשובה ניתנה על ידי מחשב שנבנה במיוחד כדי שיענה על התשובה של החיים היקום וכל השאר, המחשב "הרהור עמוק", המחשב השני בגודלו בכל הזמנים, לאחר 7.5 מליוני שנות חישוב:

"טוב" אמר "הרהור עמוק", "התשובה לשאלה הגדולה…"
"כן?!"
"על החיים היקום והכל…" אמר "הרהור עמוק".
"כן!…"
"היא…" אמר "הרהור עמוק" ועשה אתנחתא קלה.
"כן!…"
"היא…"
"כן…!!…??"
"ארבעים ושתיים" אמר "הרהור עמוק" בשלווה מלכותית אינסופית.
זמן רב עבר עד שדיבר מישהו.
מזווית עינו הבחין פאוך בים הפנים המתוחים והמצפים אשר בכיכר. "הם יקרעו אותנו לגזרים, אתה יודע!" לחש.
"זו היתה משימה קשה" אמר "הרהור עמוק" בנועם.
"א ר ב ע י ם   ו ש ת י י ם ! " צווח לונקוואל, "נזקקת לשבעה וחצי מליוני שנים כדי לספור עד ארבעים ושתיים?!"
"בדקתי זאת בקפדנות מירבית" אמר המחשב, "וזוהי לבטח התשובה הנכונה. אני חושב שהבעיה היא, אם אדבר בכנות, שלמעשה לא ידעתם כלל את השאלה."
"אולם היא היתה השאלה הגדולה מכולן! השאלה הנצחית של החיים, היקום והכל!" רעם לונקוואל.
"כן" אמר "הרהור עמוק" בנעימה של מי ששמח להזדמנות להפגין את הסבל שגורמת לו טיפשות, "אך מה היא?"
"שני הגברים נדמו לזמן מה, נבוכים, עיניהם ננעצו במחשב ואחר כך בהו זה בזה. "ובכן, אתה יודע, זה פשוט הכל… כל הדברים…" הציע פאוך חלושות.
"בדיוק!" אמר "הרהור עמוק". לכשתדעו מהי בעצם השאלה, תדעו מובנה של התשובה."
"נהדר" מלמל פאוך והדף את מחברתו לפניו, מוחה דמעה זעירה.
"ובכן, בסדר, בסדר" פנה לוקוואל אל המחשב "אולי תוכל פשוט  ל ו מ ר  לנו מהי השאלה?"
"השאלה הנצחית?"
"כן!"
"של החיים היקום והכול?"
"כן!"
"הרהור עמוק" הרהר רגע. "אגוז קשה" אמר.
"כן, אך האם אתה מסוגל לעשות זאת?" קרא לונקוואל.
"הרהור עמוק" הרהר בדבר עמוקות עוד רגע ארוך. ולבסוף: "לא" אמר בפסקנות.
שניהם צנחו ביאוש על מושבם.

 לשאול את השאלה הנכונה

 למרבה המזל אנחנו לא צריכים להתעסק עם שאלות מורכבות. אבל גם כך, אני רואה מקרים רבים בהם מבול של מידע, מבול של תשובות מגיע אל אנשי השיווק עד שהם טובעים ומרימים ידיים.

אין מה לעשות, כדי להגיע לעיקר, למידע החשוב, מידע שמאפשר פעולה, צריך לדעת לשאול את השאלה הנכונה.